wtorek, 23 lutego 2016

Recenzja: Night Owl Journal | Pamiętnik Nocnej Sowy

Wczorajsze popołudnie, jak i wieczór, były dla mnie pełne licznych znaków.

Tym bardziej utwierdziłam się w tym przekonaniu, gdy w przerwie między pisaniem a piciem kawy, odwiedził mnie listonosz, który trzymał w ręku długo wyczekiwaną przeze mnie paczkę.

Księżycowy temat zsynchronizował się zatem z otrzymaniem przeze mnie „Night Owl Journal'a” = „Pamiętnika Nocnej Sowy”, który odnalazłam w trakcie poszukiwania odpowiedniego notatnika, celem wykorzystania go w swoich praktykach magicznych.

Specjalnie dla podtrzymania tej wczorajszej magii zdecydowałam się zrecenzować ten konkretny notatnik, gdyż nie znajdziemy tej perełki na terenie naszego kraju, a muszę sama przyznać po wstępnym zbadaniu tego produktu, że pozytywnie mnie zaskoczył.

Jeśli lubicie niebanalne dodatki i ciekawi was już zawartość tego notatnika — Zapraszam was do lektury dzisiejszej recenzji.




Magiczny notes Night Owl Journal | Pamiętnik Nocnej Sowy
______________________________________________________________________


Jakiś czas temu, zajmowałam się wyszukiwaniem odpowiednich notatników i pamiętników,  z zamiarem zakupu tych, które mogłyby mi się przydać do magicznych zapisków czy też prowadzenia księgi cieni.

Dbając o estetykę działania, jak i rzeczy, które dobieram pod wybrane potrzeby, szukałam jak zawsze czegoś, co stanowiłoby połączenie:
Jakości+Stylu+Funkcjonalności.

Tydzień temu udało mi się wreszcie natrafić na taki notatnik, który spełnia powyższe kryteria i wpasowuje się idealnie w mój ulubiony nocny klimat. To wszystko skłoniło mnie do zakupu Night Owl Journal'a i zamówienia go z księgarni internetowej  Wordery (za pośrednictwem zakupu na aukcji w serwisie Ebay).

Przesyłka dotarła do mnie po nieco ponad tygodniu i od razu po wypakowaniu produktu, zabrałam się za ostrożne przeglądanie jego zawartości. Jak widać poniżej, notatnik zapakowany był w folię zabezpieczającą, a sama koperta, w której go otrzymałam, była na tyle wytrzymała, że nic nie miało wręcz prawa ulec uszkodzeniu, w trakcie normalnego transportu.

Night Owl Journal mierzy około 18 cm długości i 13 cm szerokości. Jest więc poręczny, a jego wymiary ułatwiają schowanie takiego notatnika w torebce czy plecaku.

Sama okładka została usztywniona, dzięki czemu mamy pewność, że w trakcie potencjalnej podróży w naszym bagażu, taki pamiętnik nie ulegnie żadnemu uszkodzeniu.

Jeśli przyjrzymy się powyższemu zdjęciu podglądowemu, zobaczymy, że okładka jest bardzo prosta, minimalistyczna i przedstawia tytuł zaznaczony drobną czcionką, ponad wizerunkiem urokliwej.... Sowy.

Jak dobrze wiemy, zwierzęta te, są od wieków czczone przez różne kultury. Postrzegane przez pryzmat martwej energii i omenu, ale również jako dobry znak i symbol wiedzy, zostawały atrybutami między innymi Greckiej Bogini Ateny oraz wspaniałomyślnej Santisimy Muerte pochodzącej z Meksyku. Każda sowa połączona jest z nocną porą, co ma symbolizować nie tylko nazwa notatnika, ale również drobny symbol Księżycowego Sierpa, widoczny pomiędzy tytułową czcionką a ptasim akcentem.


Jak widać na poniższej sklejce, autorzy tego notatnika zadbali o proste i nieprzytłaczające całego projektu-detale. Po obydwu stronach okładki odnajdujemy sowi motyw. Na samym grzbiecie mamy pełen przebieg cyklu faz księżyca. Natomiast w środku z przodu i z tyłu, pojawiają się większe ujęcia z sowami, zajmujące około dwóch stron. Klimatu dodają tutaj powielone motywy faz księżyca w formie rogów stron notatnika & przyciemniane brzegi kartek, dzięki czemu całość prezentuje się elegancko, stylowo i ... Czarowniczo :)


Przyznam szczerze, że pierwsza strona, może być trochę niewygodna przy odginaniu, ale samo pisanie jest tutaj przyjemnością, tym bardziej że papier w notesie jest matowy, w środku, jak i na zewnątrz.

Twórcy zatem postarali się nie tylko o dobry wygląd, ale właśnie o tę jakość, której poszukuje każdy z nas (robiąc sensowne zakupy). To o czym prawie bym zapomniała, to dyskretnie zamieszczony na końcu notesu opis 3 rodzajów sów, które znajdziemy w tym pamiętniku & drobna informacja związana z Lunarnym cyklem.

Do jedynych minusów, jakie tutaj mogłabym zaobserwować, należy doliczyć fakt tego, że nie wszyscy preferują ciemne barwy, nie każdy lubi sztywne okładki i notes ten może dla niektórych wydawać się zbyt monotematyczny. Jednak każdy, kto lubi coś ciekawego, nietuzinkowego i użytecznego pod notowanie — może się jak najbardziej zdecydować na zakup Night Owl Journal.

Od siebie mogę polecić tę pozycję każdemu, kto szuka: 

- Magicznego notesu
- Papierowego powiernika swych sekretów
- Czegoś, w czym może prowadzić swoją autorską Księgę Cieni
______________________________________________________________________


Podsumowując: 

1. Notes jest wykonany w prosty sposób, i wykończony ciemnymi kolorami. Zawiera w sobie prostotę, motywy Lunarne & Sowie.

2. Sztywna okładka, matowy papier i rozmiar sprawiają że nie będzie nas uwierać podczas pisania & łatwo go schować w torebce.

3. Nie każdemu może podobać się nadmiar takiego ciemnego kolorytu & sztywność okładki czy też sama tematyka nocna.

4. Czas oczekiwania na przesyłkę z UK wyniósł około tygodnia czasu, a sama przesyłka dotarła w odpowiednim zabezpieczeniu. 

5. Dla mnie minusem było to że w środku, pierwsze strony były ze sobą połączone w trochę niewygodny przy odginaniu sposób.

6. Część osób może zniechęcić sam fakt tego że notes nie jest dostępny w Polsce, jest opisany w języku Angielskim & Sam jego koszt nie jest groszowy.

Moja ogólna ocena wynosi zatem: 9/10 
______________________________________________________________________

Jeśli interesuje was zakup tego produktu, informacje z nim związane znajdziecie na stronie: Wordery.

Jeżeli lubicie jednak nocną tematykę, zapraszam was do lektury postu o: Pełni i jej magicznym wpływie.

Każdy kto chce prowadzić w podobnym notesie swoją Księgę Cieni (eng. Shadow Book), powinien koniecznie przeczytać mój cykl Rytualny, który rozpoczyna się: Tutaj i zawiera już pięć części.

Mam nadzieję, że temat ten zainspiruje was do znalezienia idealnego notesu magicznego & aktywnego prowadzenia własnych zapisków.

W dzisiejszej dobie komputerów smartfonów i tabletów, często zapominamy o dobrodziejstwie, jakie niesie z sobą papier i możliwość pisania po nim piórem. Dlatego korzystajmy z takiej możliwości, tym bardziej że to właśnie dzięki niej mamy szansę zyskać sentymentalną pamiątkę na lata.

Brak komentarzy :